Bezárkózók és jólét

2007.06.05. 09:00 321

Ma reggel kétszer is szembesültem a fura magyar jólét viszonyaival. Egyszer a tiloson hallgathattam meg a b-terv csapatától, hogy milyen szar a tömegközlekedésen utazni az utazóközösség végett, másrészt a feedolvasó dobta ide Wolf Gábor aktuális bejegyzését, miszerint  mozartkugeln nélkül gyakorlatilag minden rosszabb.

A második eset tök oké, ahogy korábbab maga Gábor is írja, ha vállalkozol és csinálod és fejlődik, s tegyük hozzá, nem vagy cápa, egyszerűen csak szeretsz jót csinálni, motivált vagy a munkában és az eredményekben, akkor életminőség-centrikussá válik az életed, a csinálás helyett a munkán túli lét kerül fókuszba. Ez nagyon is rendben van, mert ezek az igények tudják előrevinni az országunkat, ez az a felhajtóerő, motiváció, amivel egyről a kettőre juthatunk. Az első ambivalens reakcióm nyilván a magyar viszonyokra vezethetők vissza.

A tilos-cucc - a tegnapi poszt lelkesedését némiképp tompítva - viszont megkérdőjelezhetőbb, azt hiszem. Természetesen a tilos egy szabad szerkesztőjésű közösség, ahol a saját sávodban nagyjából azt mondasz, amit szeretnél, de srácok, akkor is, a reggeli kvázi dugó közepén nem biztos, hogy a tömegközlekedés ellen kellene kampányolni, s ha már - mert végül is ez mindenkinek a maga dolga - különösképpen nem a "megkérdőjelezhető arcokkal". "Ilyenek ezek a magyarok?" - hangzik el az adásban egy anekdota felidézésében (valaki mondta ezt valamikor valamiért, egy váratlan metróút után), holott igen, ilyenek ezek a magyarok. Ők lennének azok, akik motiválatlanul, - ahogy mondjátok is -, szürkén, minden nap mennek a metrón aztán ott gubbasztanak. Nekik van talán a legnagyobb szükségük - meg annak a másik több százezernek, akinek még metró sincs, csak volánbusz a megyei jogú városba, vagy a térségi központ gyárába minden reggel hatkor, meg a lángos meg a féldekás - arra az életigenlő, nyitott és pozitív légkörre, amit például a tilos képviselni tud. Tetszik vagy nem, óriási brand damage tud lenni egy ilyen félmondat, még akkor is, ha tegnap a villamoson tényleg alig tudták felszállni a félrészeg fiataloktól.

Szólj hozzá!

Címkék: kritika branding tilos

A bejegyzés trackback címe:

https://ujrend.blog.hu/api/trackback/id/tr5792904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása